Begivenhed · Design · Strik

Lagersalg hos Stine Ladefoged

En af mine yndlingsdesignere lige i øjeblikket er danske Stine Ladefoged. Hun er især kendt for skulpturelle beklædningsgenstande i strik. Skakkerlakken er ikke bleg for at iføre sig “anderledes” tøj, så da muligheden ganske uventet bød sig, måtte hun simpelthen lægge turen forbi LAGERSALGET!

Jeg var så heldig allerede at nå frem midt på lagersalgets første dag, så der var masser at fine ting at vælge imellem. Mentalt havde jeg forberedt mig på at gå tomhændet hjem, i en forventning om, at det meste af tøjet nok var showpieces i str. 36. Og det var der jo også noget af, men meget af tøjet var enten oversized eller i de mere humane størrelser M og L.

Inden jeg tog af sted, havde jeg lavet nogle livsvigtige aftaler med mig selv.

  1. Jeg må bruge 1000 bobs og ikke en krone mere. Designeren havde været så venligt at afsløre på facebook, at diverse flotte striktrøjer kunne erhverves for 600-800 kr.
  2. Jeg må kun købe ting, der klæder mig. Der var nogle toppe i en superlækker jerseykvalitet, som formåede at kamouflerede alle mine fortrin til ug med kryds og slange. De kostede kun 25 kr. stykket og blev i butikken!
  3. Jeg må kun købe ting, der er “typisk Stine Ladefoged”. Tøjdele som jeg selv aldrig ville have gættet på, var fra hendes kollektioner, skulle blive hvor de var. Dette også for at undgå, at jeg skulle forvilde mig til at købe noget, der ligner det jeg i forvejen ejer, til forveksling. Heldigvis viste lagersalget sig udelukkende at omfatte styles, der var “typisk Stine Ladefoged”!
  4. Jeg må gerne købe noget, der kan betegnes som showpiece. Når man ikke er født og opvokset i Danmark, behøver man heller ikke ligge under for Janteloven.

Jeg endte med at prøve det halve af butikken og mere til, men alligevel var det i sidste ende ikke så svært at vælge, takket være de regler, jeg havde stillet op for mig selv. Jeg måtte for eksempel hænge diverse showpieces tilbage på stativet, fordi de kom i kollision med påbud nr. 2. Sådan er det, når man snarere har en kropsform à la Meghan Trainor

…end Medina.

Fundet på facebook https://www.facebook.com/MedinaMusic/photos/a.300175779857.146646.52097374857/10151956788149858/
Medina i en såkaldt showpiece fra Stine Ladefogeds Imaginary collection SS2013

 

Noget af det, som jeg fik prøvet på:

En dybblå strikkjole med striber og flettet strik på skulderne. Desværre insisterede spejlet på, at netop denne blå farve og jeg ikke er så gode venner…

Bugs and Butterflies collection AW2010
Bugs and Butterflies collection AW2010

En strikkjole med nogle helt fantastiske detaljer på skulderne, ærmerne og alle mulige andre steder. Jeg fandt kun den sorte version ved lagersalget. Den var utrolig flot, og dejlig varm. Man behøver bestemt ikke være model for at se godt ud i den.

Stine Ladefoged Chunky Dress AW2011
Stine Ladefoged Chunky Dress fra AW2011.

En jersey sweater med strikkede detaljer i petroleumsfarve. Jeg elsker petroleumsfarvet tøj!

Stine Ladefoged Bally sweater AW2013
Stine Ladefoged Bally sweater AW2013

Nogle eksempler på, hvad man også kan erhverve sig ved lagersalget:

Et imponerende skulderstykke i flettet strik.

Stine Ladefoged showpiece Imaginary collection SS2013
Showpiece fra Stine Ladefogeds Imaginary Collection SS2013

Denne stribede jersey-cardigan – eller også var det én der ligner:

Stine Ladefoged Medusas Web AW2012
Oversize jerseycardigan fra Stine Ladefogeds Medusa’s Web Collection AW2012

Stramme catwalk-kjoler i stil med den på billedet:

Stine Ladefoged Maschinenmensch 2014
Stretchkjole fra Stine Ladefogeds Maschinenmensch collection SS2014

Det, jeg endte med at eje:

Jeg slog kløerne i en af de superlækre Loop sweaters fra AW2014. Den kunne erhverves for 800 kr (oprindelig pris 1.800 kr). Den findes også i cremehvid og som cardigan.

Stine Ladefoged Loop sweater closeup
Closeup…
Stine Ladefoged Loop sweater SdBD
…og fra pande til knæ.

 

Så var der jo også plads i budgettet til denne bluse med pufærmer fra Stines Imaginary collection SS2011, som var nedsat fra 1.500 kr til 100 kr. (Ja, du læste rigtigt!) Den findes også i laksefarvet, samt i en version med loops på skulderen.

Stine Ladefoged puffed sleeves
Helhedsbillede…

 

Stine Ladefoged puffed sleeves closeup
…og closeup

Som det tydeligt fremgår af billederne, er Stine Ladefoged en designer, der formår at lave spektakulært tøj, der både klæder supermodellen og en mere gennemsnitlig udformet kvinde som jeg!

Vigtig information:

Hvad: Stine Ladefoged Stocksale

Hvor: Kingosgade 6, kælder th., 1623 København V

Hvornår: fredag 27. februar – søndag d. 1. marts 2015

Stine Ladefoged butik 2
Stine Ladefogeds butikslokale i Kingosgade på Vesterbro

Endnu vigtigere information:

Nå jo. Når man så står der, i et kælderlokale fyldt med lækre designervarer, samt en god blanding af moderigtige storbytøser på rov, óg Stine Ladefoged herself og hendes smukke hjælpere, uden omklædningsbåse, bliver det særdeles relevant at minde sig selv om lagersalg-påbud nr. 5…

Every inch of you is perfect from the bottom to the top!

One thought on “Lagersalg hos Stine Ladefoged

  1. Reblogged this on Skakkerlakkens strik og skak and commented:

    For en måneds tid siden skrev jeg om Stine Ladefogeds strikdesign i anledning af hendes lagersalg i København. Nu er hun på trapperne med et lagersalg i Aarhus!

    Blogindlægget giver nogle smagsprøver på, hvad man kan forvente til lagersalget. Jeg anskaffede mig en Loop sweater og en bluse med pufærmer ved lagersalget i København.

    Blusen med pufærmer har vist sig at være en absolut vinder. Dejlig vinterlun, men heller ikke fór varm (fandt jeg ud af, da jeg blev fanget i et overophedet kursuslokale). Jeg har vasket den med vaskemaskinens uldvaskprogram, og det holdt den fint til.

    Loop sweateren har jeg nærmest boet i siden den kom i min varetægt. Den piller en smule, men på grund af designet (den er i omvendt glatstrik, og så er der jo loop-mønstret) går man ikke og lægger mærke til, at den fælder lidt. Mit gæt er, at det er et forbigående fænomen (“overskuds-uld”). Også sweateren har fået sin første vasketur – i hånden. På grund af loop-mønstret er den lidt længe om at tørre. Nu pønser jeg på, om man skulle lægge den på radiatoren så snart resten af sweateren er tør? Hvis der er en læser, der har en god ide, så reagér endelig!

    Hvad: Stine Ladefoged Stocksale
    Hvor: Pustervig, Rosensgade 21, 8000 Aarhus C
    Hvornår: tirsdag d. 31. marts – onsdag d. 1. april 2015

    Like

Skriv et svar!

